find.vodka - Shorten URLs and EARN MONEY



Results of analysis for mamdziecko.interia.pl/niemowle/news-niemowlaki-potrzebuja-relacji-z-czlowiekiem,nId,2506241

HTML Content

Title:

Niemowlaki potrzebują relacji z człowiekiem - mamdziecko.interia.pl - ciąża, poród, wychowanie dzieci

Description:

Niemowlaki potrzebują relacji z człowiekiem - Interakcja z opiekunem wspomaga rozwój dziecka lepiej niż najbardziej wymyślne zabawki edukacyjne, którymi maluch bawi się sam - przekonuje dr hab. Przemysław Tomalski, kierownik Babylabu Uniwersytetu Warszawskiego.

Keywords:

Interakcja, opiekunem, wspomaga, rozwój, dziecka, lepiej, najbardziej, wymyślne, zabawki, edukacyjne, którymi, maluch, bawi, przekonuje, Przemysław, Tomalski, kierownik, Babylabu, Uniwersytetu, Warszawskiego

Here you find basic information about your page. Title of your page is very important for better visibility in search engines like Google, Bing or Yahoo. Meta tag description is also very important tag for search visibility. Meta keywords is used by some web catalogues.

SEO Content

URL:

mamdziecko.interia.pl/niemowle/news-niemowlaki-potrzebuja-relacji-z-czlowiekiem,nId,2506241

Status Code:

200

Content Type:

text/html; charset=UTF-8

Language:

pl

Here you find information from server response headers. This information is important for header analysis. Check, if your answer code is 200 - correct request. Answer code for error (no-existing) page is 400.

Ranking:

2.17 score from seowykop.pl for:mamdziecko.interia.pl/niemowle/news-niemowlaki-potrzebuja-relacji-z-czlowiekiem,nId,2506241

Text on your page:

interia fakty biznes sport moto tech gry muzyka film kobieta menway plotki forum zaloguj się załóż konto serwisy interia.pl poczta fakty biznes sport pomponik pogoda styl kobieta nowe technologie gry giełda waluty praca wyniki motoryzacja film świat seriali muzyka nowa historia dziecko menway pc format mobtech program tv horoskop świat kobiety noclegi opracowania ebrokerpartner encyklopedia bryk sowa finansowa tekściory radio shoperia baza krs okazjum na żywo forum smaker deccoria maxmodels rankomat tipy promocyjni kody rabatowe zakupy porównywarka ebroker opinie24 biznes firma czateria zdrowie porady gotowanie pieniądze podróże rodzina promoceny radio online pogoda poznań pogoda łódź pogoda lublin pogoda olsztyn pogoda gdynia pogoda kielce pogoda zabrze pogoda gliwice pogoda bytom pogoda zielona góra pogoda koszalin pogoda płock pogoda rybnik pogoda tychy pogoda wałbrzych pogoda opole pogoda legnica pogoda przemyśl pogoda zamość pogoda rzeszów pogoda warszawa prawo jazdy serwisy poczta szukaj w serwisie mam dziecko rodzice ciąża niemowlę wychowanie nastolatek zdrowie kuchnia kultura produkty dla dzieci księga imion redakcja galerie wideo konkursy newsy raporty specjalne interia mam dziecko niemowlę niemowlaki potrzebują relacji z człowiekiem niemowlaki potrzebują relacji z człowiekiem niemowlę udostępnij komentuj (15) 15 interakcja z opiekunem wspomaga rozwój dziecka lepiej niż najbardziej wymyślne zabawki edukacyjne, którymi maluch bawi się sam - przekonuje dr hab. przemysław tomalski, kierownik babylabu uniwersytetu warszawskiego. zdjęcie dr hab. przemysław tomalski /stach leszczyński /www.zdrowie.pap.pl czego mały człowiek uczy się w pierwszym roku życia? reklama- przede wszystkim zbierania informacji o ludziach, składania ich w całość. dzieci w wieku 3-4 miesięcy uczą się koncentrować uwagę na różnych osobach dookoła. a jednocześnie bardzo wiele dowiadują się o świecie fizycznym na podstawie tego, w jaki sposób ludzie dookoła manipulują przedmiotami. nabywają wiedzę operacyjną? - tak. są takie koncepcje, które mówią, że jesteśmy super w myśleniu abstrakcyjnym, językowym, matematycznym, bo interakcje społeczne z ludźmi wymagają bardzo dużych zasobów poznawczych i mózgowych, żebyśmy w czasie rzeczywistym mogli reagować na ich zachowania. małe dzieci, niemowlaki muszą nauczyć się sobie radzić w czasie rzeczywistym w tych interakcjach. dlatego rozwijają różne skomplikowane umiejętności, np. uwagowe. dzieci, które mają problemy z szybkim przenoszeniem uwagi z jednego obiektu na drugi, mają też problemy w kontaktach społecznych i unikają kontaktu wzrokowego. takie półroczne dziecko, nic nie mówi, ale tak naprawdę wie całkiem sporo. na przykład, że jest oszukiwane, bo w okienku były dwie kaczuszki, a teraz jest jedna. - nie ma takiego drugiego okresu w naszym życiu, kiedy wiedza przyrasta równie szybko. temu przyrostowi towarzyszą dramatyczne zmiany w działaniu mózgu. dlatego okres pierwszych miesięcy życia jest kluczowy dla bardzo wielu umiejętności. bo albo daje nam dobry, szybki start, albo rozwijamy pewne umiejętności z opóźnieniem, w związku z tym wszystkie kolejne umiejętności, które się na to nadbudowują, będziemy rozwijać później. dobrym tego przykładem jest rozwój językowy, w którym mamy podstawowe cegiełki: dźwięki mowy czy umiejętność cięcia mowy na słowa, wyrazy. dzieci, które mają trudności z rozróżnieniem dźwięków mowy w pierwszym roku życia, w kolejnych latach życia wolniej się uczą słów. potem mogą mieć bardziej skomplikowane opóźnienia językowe, które utrudnią funkcjonowanie w przedszkolu, wpłyną na ich gorszy rozwój emocjonalny, bo nie będą umiały się wysłowić. w wieku przedszkolnym jest to częsty problem. - w szkole podstawowej nie będą sobie radzić z rozumieniem liter, rozróżnianiem znaków graficznych powiązanych z dźwiękami, a to przełoży się na opóźnienia w nauce pisania i czytania. czego jeszcze się uczą niemowlęta? - w połowie pierwszego roku życia niemowlęta dużo już wiedzą o przedmiotach fizycznych. wiedzą, że jeden przedmiot nie może się znajdować w dwóch miejscach jednocześnie, że nie może znikać w sposób niewyjaśniony i jeśli jego lokalizacja się zmienia, istnieją bardzo jasne reguły, które to określają. na przykład to, że ktoś musi nadać mu ruch albo, że coś go zasłoniło. będą zadziwione, jeśli przedmioty rozpadną się na kawałeczki w sposób nieoczekiwany. to wszystko wiemy z badań, które mierzą ich uwagę wzrokową, zadziwienie. jeśli dajemy im sytuację, która jest nudna i przewidywalna, a potem sytuację zaskakującą, to na tą drugą patrzą o wiele dłużej. - w pierwszym roku życia uczą się też dużo o sobie. muszą się dowiedzieć kim są, i że ta pani obok, mama, która się do nich uśmiecha i coś mówi, jest inną osobą niż one same. bardzo szybko uczą się jakie wrażenia dotykowe są ich własne, bo na przykład same siebie dotykają, a które pochodzą od innych osób. są więc w stanie określić granice swojego ciała. i szybko uczą się tego, że są obiektem czyjejś uwagi. są też w stanie tą uwagę ściągnąć? - jedna z moich koleżanek twierdzi, że rodzice są "na pilota". to znaczy komunikacja językowa rozwija się głownie dzięki temu, że niemowlęta odkrywają, że jak naciskają odpowiednie guziki (odpowiednio się zachowują), pojawiają się stosowne reakcje. z tego co pan mówi wynika, że od pierwszych miesięcy życia dziecko uczy się manipulowania światem dorosłych tak, by dostać to, co sobie wymyśliło? - ale czy nie na tym polega komunikacja w ogóle? czy nie po to mamy język, by albo umówić się, że robimy coś wspólnie, albo powiedzieć czego potrzebujemy? - historia rozwoju malucha jest taka, że mamy wiele różnych umiejętności, częściowo ze sobą niepołączonych, które integrujemy, by móc robić coraz bardziej zaawansowane rzeczy we współpracy z innymi ludźmi. zdjęcie niemowlęta potrafią skutecznie manipulować dorosłymi /123rf/picsel czy rodzice są w stanie stymulować rozwój dziecka? - różne dzieci mają różne potrzeby. najważniejsza jest umiejętność dostosowywania swoich zachowań do osób, z którymi jesteśmy w interakcji. dostrajania się do partnera interakcji. - rodzice powinni być wrażliwi na sygnały dziecka, zastanawiać się, co one oznaczają i starać się nie zapominać, że mają do czynienia z czującą, myślącą istotą, która sporo wie i umie. i tylko ma ograniczone umiejętności ruchowe i nie jest w stanie powiedzieć różnych rzeczy. rodzice powinni również pamiętać, że jak się bawimy i zajmujemy naszym maluchem, to go w swojej głowie wyposażamy w cele, działania, chęci. i to też bardzo poprawia jakość naszej opieki. - wracając do pani pytania po tym długim wstępie. nie możemy w punktach powiedzieć rodzicom, co dokładnie robić, żeby zapewnić najlepsze warunki rozwoju, ale możemy powiedzieć, że najważniejsze dla dziecka są fajne interakcje, w których jest dużo kontaktu wzrokowego, zabawy twarzą w twarz. nasze badania wykazują, że wspierają one rozwój różnych umiejętności uwagowych. co jeszcze? - trzeba być uważnym na sygnały malucha i reagować na nie. nie pozostawiać dziecka, które nam coś komunikuje albo sygnalizuje, samego, np. w sytuacjach długiego płaczu, rozpaczy. trzeba pamiętać, że przywiązuje się ono do opiekunów i ich dłuższa nieobecność jest trudna do zniesienia. jak również, iż radosna zabawa z opiekunami to najlepsze środowisko rozwoju dziecka. - większość tego, czego się uczymy, uczymy się w trakcie interakcji, zabawy, więc oczekiwanie, że posadzę malucha na 10 godzin przed telewizorem i zrobię z niego geniusza jest nierealistyczne. zabawki edukacyjne działają najskuteczniej, jeśli są wykorzystywane w zabawie z rodzicem czy opiekunem. one człowieka nie zastąpią. dzieci nie potrzebują super zabawek tylko zwykłego misia, ważne, żeby ten miś znajdował się w rękach taty czy mamy. ostatnio jedna z celebrytek chwaliła się, że uczy swojego malucha mandaryńskiego. czy czteromiesięczne dziecko powinno chodzić na chiński z mamusią? - istnieje jeden powód, dla którego to nie jest całkiem bez sensu. umiejętności językowe, ale i też bardziej ogólnie - percepcyjne dziecka dostrajają się do tego z czym ma ono do czynienia na co dzień. w świetle jednej z teorii, niemowlęta przed dwunastym miesiącem życia to uniwersalni lingwiści, którzy rozpoznają i rozróżniają dźwięki mowy z dowolnego języka świata. kiedy kończą rok zdolności te bardzo się ograniczają i dostrajają tylko do tych języków czy języka, z którym maluch ma do czynienia na co dzień. - jeśli więc zapewnimy dziecku bogatsze środowisko dźwięków mowy przed i po dwunastym miesiącu życia jego umiejętności językowe będą większe. - oczywiście, nie znaczy to, że dzięki zajęciom z chińskiego półroczne niemowlę, zaraz będzie mówiło w tym języku i na dodatek stanie się biegłe w kaligrafii. ale jeśli chcemy żeby zatrzymało umiejętność słyszenia i rozróżniania pewnych dźwięków mowy, których nie ma w polskim, a są w chińskim, to tak. zdjęcie maluchom trzeba zapewnić mądrą stymulację /123rf/picsel słyszałam, że do małego dziecka należy ciągle mówić? - to, co jest jeszcze ważne w rozwoju malucha, to bogate środowisko językowe. takie, w którym dziecko ma do czynienia z wieloma osobami mówiącymi złożonym językiem. zróżnicowane wypowiedzi, pełne długie zdania. mamy badania to pokazujące, że takie bogate środowisko językowe jest korzystne dla dalszego rozwoju intelektualnego i językowego dziecka. a co z innymi sposobami na przyspieszenie rozwoju dziecka, na przykład słuchaniem muzyki klasycznej? część rodziców wierzy, że istnieje tzw. efekt mozarta, wzrost inteligencji ogólnej dzięki słuchaniu muzyki klasycznej przez dziecko. - warto się zastanowić, czy to wzbogaca wczesne środowisko rozwojowe dziecka. muzyka klasyczna, zwłaszcza tak genialnych kompozytorów jak mozart, jest po prostu ciekawa do słuchania. ładna. niemowlęta od pierwszych miesięcy życia są wyczulone na estetykę. na przykład preferują symetryczne, czyli ładne twarze. wolą bardziej harmonijne zestawienia kolorów. są też bardziej wyczulone na zharmonizowane dźwięki. stąd muzyka klasyczna może im dostarczać fajnego, wzbogaconego środowiska życia. - ale nie mamy dowodów na to, że pozostawianie dziecka sam na sam z płytą w odtwarzaczu na godzinę dziennie będzie miało dobroczynny wpływ na jego intelekt. w internecie jest wiele filmików pokazujących małe dzieci, wręcz niemowlęta grzebiące w tabletach. co pan na ten temat sądzi? - tablet sam w sobie jest urządzeniem, które oferuje dużo różnych możliwości, również dla dzieci. jednak fakt, że używają go same, co zastępuje im zabawę i kontakt z opiekunem, nie jest dla nich najlepszy. niech używają go z rodzicem, pod jego kontrolą i w czasie dostosowanym do wieku, np. dla trzylatka jest to maksymalnie 15 minut dziennie. dziecko ma wtedy szanse powiedzieć co robi, porozmawiać o tym w co gra i co ogląda. wtedy to jest świetne narzędzie edukacyjne. natomiast, jeśli maluch patrzy w tablet, ogląda jakieś bajki i gra w gry, jego uwaga jest bardzo zaangażowana, ale w żaden sposób nie wspiera to rozwoju umiejętności kierowania uwagą. rodzice powinni być ostrożni z ilością bodźców, które docierają do dziecka. w ostatnich latach sporo badań na temat tabletów, smartfonów i telewizji. dłuższy czas ekranowy, gdy dziecko jest samo bez opieki może sprawiać, że gorzej się rozwija językowo, uwagowo i emocjonalnie. amerykańska akademia pediatrii wydała zalecenie żeby dzieci poniżej dwóch lat w ogóle nie miały kontaktu z tabletami czy komórkami, ponieważ korzyści z używania aplikacji edukacyjnych w tym wieku są znikome. ponadto, umiejętności uwagowe i emocjonalne tak małych dzieci są niewystarczające, aby poradzić sobie w sytuacji samodzielnej interakcji z tabletem, dlatego najbardziej wartościowa dla nich jest swobodna zabawa dostosowanymi do wieku zabawkami w towarzystwie opiekuna. rozmawiała: anna piotrowska dr przemysław tomalski jest kierownikiem pracowni neurokognitywistyki rozwojowej oraz babylabu uw, pracownikiem wydziału psychologii uniwersytetu warszawskiego. jego zainteresowania badawcze obejmują neurokognitywistykę rozwojową - czyli dziedzinę, która opisuje związki pomiędzy rozwojem psychicznym a rozwojem mózgu. szczególnie interesuje go, w jaki sposób wczesne doświadczenia i środowisko, w którym rozwijają się niemowlęta wpływają na ich sposób radzenia sobie z wyzwaniami, a także na uczenie się i organizowanie swoich działań. www.zdrowie.pap.pl udostępnij komentuj (15) dowiedz się więcej na temat: niemowlę reklama reklama reklama reklama reklama reklama zakupy reklama reklama strona główna interia.pl polecamy więcej dziś w interii przebarwienia nie zawsze usuniesz w domu styl jarosław kaczyński pogroził palcem posłance pis www.rmf24.pl nie każdy olejek to potrafi styl to pomaga zbić gorączkę styl superliga tenisistów stołowych: pierwsza wygrana olimpii-unii grudziądz sport wjechała do stawu w dębnicy. z pomocą ruszyli inni kierowcy www.rmf24.pl potliwość zawstydza styl plk. stelmet pokonał trefl, rekord łukasza koszarka sport liga siatkówki kobiet: zacięty mecz w radomiu, triumf dpd legionovii legionowo sport duński prezenter radiowy zastrzelony. napisał książkę o swojej gangsterskiej przeszłości www.rmf24.pl kolejna nowela ustawy o sn, kubica w f1 i niedźwiedzie w zakopanem [podsumowanie dnia] www.rmf24.pl sposoby na niestrawność styl obca cywilizacja tu jest www.rmf24.pl cytologia nie boli styl stanisław gawłowski znów trafi do aresztu? w czwartek sejm zajmie się tą sprawą www.rmf24.pl witamina a. na straży urody styl raporty specjalne open'er festival 2018 egzamin gimnazjalny 2018 eurowizja 2018 matura 2018 wybory samorządowe 2018 mundial 2018 matura 2017 afera reprywatyzacyjna rekomendacje świat gier kartki wielkanocne pączki wśród nocnej ciszy przypomnij sobie tekst wyjątkowej kolędy. przepisy kulinarne niedrogie i szybkie przepisy na smakowite, afektowne dania. śniadania, zupy, ciasta, ciasteczka,... pójdźmy wszyscy do stajenki nie pamiętasz słów kolędy pójdźmy wszyscy do stajenki? zobacz tekst popularnej świątecznej... kosmetyki świat kosmetyków z zasięgu dłoni! znajdziesz tu perfumy, kremy, dermokosmetyki, nowości, ponadto... lulajże jezuniu nostalgiczna, wyjątkowa kolęda lulajże jezuniu. dzień dziecka informacje i pomysły na życzenia z okazji dnia dziecka. pozostałe tematy ravelo.pl księgarnia internetowa ravelo.pl - szeroki wybór. m jak miłość szukaj noclegów w krakowie na e-turysta szukasz tanich noclegów w krakowie? wózki dla lalek - zabawkidoris.eu wózki dla lalek w najlepszej cenie! bóg się rodzi zobacz tekst jednej z najpiękniejszych polskich kolęd -... kobiece tematy szukaj inspiracji sprawdź:https://zabawkidoris.eu/pl/c/karuzele/17307 reklama reklama na skróty napisz do nas mapa serwisu newsroom rss w komórce reklama polecane porady mam dzieckomiłośćsekspogodaserialeprogram tvhoroskopplotkirmf babymoda kompendium wiedzy skierowane do rodziców i osób, starających się o dziecko. znajdują się tu rzetelne informacje, opinie ekspertów, lekarzy, prawników. publikujemy materiały w działach: ciąża (planowanie ciąży, badania, kalendarz ciąży), poród, pierwsze miesiące, rodzice (psychologia, seks). każdy rodzic znajdzie tu cenne porady dotyczące wychowania i zdrowego rozwoju dziecka. korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. prywatność. copyright by interia.pl 1999-2018. wszystkie prawa zastrzeżone.

Here you find all texts from your page as Google (googlebot) and others search engines seen it.

Words density analysis:

Numbers of all words: 2172

One word
nie - 5.43% (118)
wie - 2.53% (55)
się - 2.44% (53)
że - 2.12% (46)
czy - 1.7% (37)
jest - 1.34% (29)
pogoda - 1.06% (23)
tak - 0.83% (18)
- 0.74% (16)
dziecka - 0.74% (16)
ich - 0.74% (16)
rodzi - 0.69% (15)
dla - 0.64% (14)
ale - 0.64% (14)
rodzic - 0.6% (13)
rok - 0.6% (13)
które - 0.6% (13)
niemowlę - 0.6% (13)
nic - 0.55% (12)
reklama - 0.55% (12)
tym - 0.55% (12)
dziecko - 0.55% (12)
mam - 0.51% (11)
umiejętności - 0.51% (11)
sam - 0.51% (11)
życia - 0.51% (11)
dzieci - 0.51% (11)
przed - 0.46% (10)
maluch - 0.46% (10)
one - 0.46% (10)
jak - 0.46% (10)
gra - 0.46% (10)
tego - 0.41% (9)
rodzice - 0.41% (9)
lat - 0.37% (8)
niemowlęta - 0.37% (8)
bardzo - 0.37% (8)
sobie - 0.37% (8)
mówi - 0.37% (8)
styl - 0.37% (8)
rozwoju - 0.37% (8)
nas - 0.37% (8)
jego - 0.37% (8)
- 0.32% (7)
pis - 0.32% (7)
go, - 0.32% (7)
jeśli - 0.32% (7)
2018 - 0.32% (7)
bardziej - 0.32% (7)
sposób - 0.28% (6)
uczą - 0.28% (6)
rozwija - 0.28% (6)
temat - 0.28% (6)
www.rmf24.pl - 0.28% (6)
uczy - 0.28% (6)
może - 0.28% (6)
tablet - 0.28% (6)
stanie - 0.28% (6)
też - 0.28% (6)
przykład - 0.28% (6)
językowe - 0.28% (6)
którym - 0.28% (6)
to, - 0.28% (6)
mamy - 0.28% (6)
środowisko - 0.28% (6)
dziecka. - 0.28% (6)
sowa - 0.28% (6)
pod - 0.28% (6)
albo - 0.28% (6)
mowy - 0.28% (6)
świat - 0.28% (6)
aby - 0.23% (5)
kim - 0.23% (5)
nich - 0.23% (5)
mają - 0.23% (5)
powiedzieć - 0.23% (5)
malucha - 0.23% (5)
takie - 0.23% (5)
kontakt - 0.23% (5)
pan - 0.23% (5)
więc - 0.23% (5)
interia - 0.23% (5)
rozwój - 0.23% (5)
różnych - 0.23% (5)
sport - 0.23% (5)
wieku - 0.23% (5)
żeby - 0.23% (5)
ono - 0.23% (5)
przedmiot - 0.18% (4)
czynienia - 0.18% (4)
coś - 0.18% (4)
zdrowie - 0.18% (4)
- 0.18% (4)
będą - 0.18% (4)
rzeczy - 0.18% (4)
dużo - 0.18% (4)
kolęd - 0.18% (4)
interakcji - 0.18% (4)
równie - 0.18% (4)
czas - 0.18% (4)
zabawki - 0.18% (4)
nie. - 0.18% (4)
czego - 0.18% (4)
wiele - 0.18% (4)
która - 0.18% (4)
dzieci, - 0.18% (4)
miesięcy - 0.18% (4)
jedna - 0.18% (4)
muzyka - 0.18% (4)
inni - 0.18% (4)
roku - 0.18% (4)
jaki - 0.18% (4)
człowiek - 0.18% (4)
same - 0.18% (4)
dzień - 0.14% (3)
dźwięki - 0.14% (3)
biznes - 0.14% (3)
dźwięków - 0.14% (3)
samo - 0.14% (3)
potrzebują - 0.14% (3)
trzeba - 0.14% (3)
dzięki - 0.14% (3)
umiejętność - 0.14% (3)
szybko - 0.14% (3)
jeszcze - 0.14% (3)
niemowlaki - 0.14% (3)
chiński - 0.14% (3)
interia.pl - 0.14% (3)
gry - 0.14% (3)
film - 0.14% (3)
tematy - 0.14% (3)
szukaj - 0.14% (3)
porady - 0.14% (3)
ten - 0.14% (3)
radio - 0.14% (3)
badania - 0.14% (3)
nowa - 0.14% (3)
edukacyjne - 0.14% (3)
tech - 0.14% (3)
szybki - 0.14% (3)
będzie - 0.14% (3)
radzić - 0.14% (3)
opiekunem - 0.14% (3)
dziecka, - 0.14% (3)
tomalski - 0.14% (3)
np. - 0.14% (3)
umiejętności, - 0.14% (3)
różne - 0.14% (3)
dlatego - 0.14% (3)
tych - 0.14% (3)
małe - 0.14% (3)
tekst - 0.14% (3)
pierwszym - 0.14% (3)
sporo - 0.14% (3)
czasie - 0.14% (3)
się, - 0.14% (3)
również - 0.14% (3)
super - 0.14% (3)
uwagę - 0.14% (3)
trafi - 0.14% (3)
kontaktu - 0.14% (3)
zdjęcie - 0.14% (3)
tylko - 0.14% (3)
nam - 0.14% (3)
pierwszych - 0.14% (3)
czym - 0.14% (3)
powinni - 0.14% (3)
bawi - 0.14% (3)
być - 0.14% (3)
najlepsze - 0.14% (3)
przemysław - 0.14% (3)
tego, - 0.14% (3)
niż - 0.14% (3)
wyczulone - 0.09% (2)
wczesne - 0.09% (2)
rozwojowe - 0.09% (2)
ważne - 0.09% (2)
rodziców - 0.09% (2)
warto - 0.09% (2)
długie - 0.09% (2)
muzyki - 0.09% (2)
jednej - 0.09% (2)
dziecko. - 0.09% (2)
czyli - 0.09% (2)
dwunastym - 0.09% (2)
języka - 0.09% (2)
dziennie - 0.09% (2)
klasycznej - 0.09% (2)
klasyczna - 0.09% (2)
osobami - 0.09% (2)
bogate - 0.09% (2)
rozwojem - 0.09% (2)
wpływ - 0.09% (2)
dnia - 0.09% (2)
stajenki - 0.09% (2)
słów - 0.09% (2)
kolędy - 0.09% (2)
zobacz - 0.09% (2)
kosmetyki - 0.09% (2)
lulajże - 0.09% (2)
jezuniu - 0.09% (2)
informacje - 0.09% (2)
ravelo.pl - 0.09% (2)
pójdźmy - 0.09% (2)
miłość - 0.09% (2)
noclegów - 0.09% (2)
krakowie - 0.09% (2)
wózki - 0.09% (2)
lalek - 0.09% (2)
zabawkidoris.eu - 0.09% (2)
opinie - 0.09% (2)
pierwsze - 0.09% (2)
znajdzie - 0.09% (2)
wszyscy - 0.09% (2)
dania. - 0.09% (2)
używają - 0.09% (2)
uwagowe - 0.09% (2)
dostosowanym - 0.09% (2)
wtedy - 0.09% (2)
ogląda - 0.09% (2)
wspiera - 0.09% (2)
badań - 0.09% (2)
gdy - 0.09% (2)
opieki - 0.09% (2)
ogóle - 0.09% (2)
miały - 0.09% (2)
pracowni - 0.09% (2)
przepisy - 0.09% (2)
oraz - 0.09% (2)
www.zdrowie.pap.pl - 0.09% (2)
dowiedz - 0.09% (2)
więcej - 0.09% (2)
każdy - 0.09% (2)
potrafi - 0.09% (2)
pomaga - 0.09% (2)
liga - 0.09% (2)
matura - 0.09% (2)
dzień. - 0.09% (2)
musi - 0.09% (2)
dostrajają - 0.09% (2)
tak. - 0.09% (2)
którymi - 0.09% (2)
hab. - 0.09% (2)
kierownik - 0.09% (2)
babylabu - 0.09% (2)
uniwersytetu - 0.09% (2)
warszawskiego. - 0.09% (2)
mały - 0.09% (2)
jednocześnie - 0.09% (2)
dookoła - 0.09% (2)
jesteśmy - 0.09% (2)
interakcja - 0.09% (2)
interakcje - 0.09% (2)
ludźmi - 0.09% (2)
rzeczywistym - 0.09% (2)
reagować - 0.09% (2)
muszą - 0.09% (2)
rozwijają - 0.09% (2)
skomplikowane - 0.09% (2)
problemy - 0.09% (2)
uwagi - 0.09% (2)
najbardziej - 0.09% (2)
(15) - 0.09% (2)
mówi, - 0.09% (2)
program - 0.09% (2)
moto - 0.09% (2)
kobieta - 0.09% (2)
menway - 0.09% (2)
plotki - 0.09% (2)
forum - 0.09% (2)
serwisy - 0.09% (2)
poczta - 0.09% (2)
nowe - 0.09% (2)
historia - 0.09% (2)
horoskop - 0.09% (2)
komentuj - 0.09% (2)
zakupy - 0.09% (2)
ebroker - 0.09% (2)
ciąża - 0.09% (2)
księga - 0.09% (2)
raporty - 0.09% (2)
specjalne - 0.09% (2)
relacji - 0.09% (2)
człowiekiem - 0.09% (2)
udostępnij - 0.09% (2)
półroczne - 0.09% (2)
całkiem - 0.09% (2)
bez - 0.09% (2)
możemy - 0.09% (2)
innymi - 0.09% (2)
skutecznie - 0.09% (2)
/123rf/picsel - 0.09% (2)
swoich - 0.09% (2)
osób, - 0.09% (2)
interakcji. - 0.09% (2)
sygnały - 0.09% (2)
pamiętać, - 0.09% (2)
swojej - 0.09% (2)
zapewnić - 0.09% (2)
sobą - 0.09% (2)
fajne - 0.09% (2)
których - 0.09% (2)
zabawy - 0.09% (2)
nasze - 0.09% (2)
zabawa - 0.09% (2)
uczymy - 0.09% (2)
godzin - 0.09% (2)
rodzicem - 0.09% (2)
istnieje - 0.09% (2)
robić - 0.09% (2)
komunikacja - 0.09% (2)
naszym - 0.09% (2)
opóźnienia - 0.09% (2)
kiedy - 0.09% (2)
temu - 0.09% (2)
mózgu. - 0.09% (2)
okres - 0.09% (2)
daje - 0.09% (2)
wszystkie - 0.09% (2)
podstawowe - 0.09% (2)
latach - 0.09% (2)
potem - 0.09% (2)
językowe, - 0.09% (2)
znaczy - 0.09% (2)
wiedzą - 0.09% (2)
jeden - 0.09% (2)
dwóch - 0.09% (2)
fakty - 0.09% (2)
ruch - 0.09% (2)
sytuację - 0.09% (2)
pani - 0.09% (2)
jakie - 0.09% (2)
swojego - 0.09% (2)
oznacza - 0.09% (2)
Two words phrases
się w - 0.23% (5)
na przykład - 0.23% (5)
reklama reklama - 0.23% (5)
do czynienia - 0.18% (4)
uczą się - 0.18% (4)
się o - 0.18% (4)
roku życia - 0.18% (4)
się do - 0.18% (4)
nie ma - 0.18% (4)
w stanie - 0.18% (4)
dźwięków mowy - 0.14% (3)
w którym - 0.14% (3)
miesięcy życia - 0.14% (3)
nie jest - 0.14% (3)
pierwszym roku - 0.14% (3)
w czasie - 0.14% (3)
nie może - 0.14% (3)
się na - 0.14% (3)
w pierwszym - 0.14% (3)
przemysław tomalski - 0.14% (3)
pierwszych miesięcy - 0.14% (3)
mam dziecko - 0.14% (3)
czynienia z - 0.09% (2)
bogate środowisko - 0.09% (2)
dźwięki mowy - 0.09% (2)
od pierwszych - 0.09% (2)
też bardziej - 0.09% (2)
zabawki edukacyjne - 0.09% (2)
ono do - 0.09% (2)
na sygnały - 0.09% (2)
pamiętać, że - 0.09% (2)
z którym - 0.09% (2)
biznes sport - 0.09% (2)
dla nich - 0.09% (2)
używają go - 0.09% (2)
jest to - 0.09% (2)
dziecko ma - 0.09% (2)
w ogóle - 0.09% (2)
sobie w - 0.09% (2)
do wieku - 0.09% (2)
raporty specjalne - 0.09% (2)
2018 matura - 0.09% (2)
wszyscy do - 0.09% (2)
lulajże jezuniu - 0.09% (2)
w krakowie - 0.09% (2)
noclegów w - 0.09% (2)
dla lalek - 0.09% (2)
wózki dla - 0.09% (2)
muzyka klasyczna - 0.09% (2)
co pan - 0.09% (2)
powinni być - 0.09% (2)
reagować na - 0.09% (2)
program tv - 0.09% (2)
dla dzieci - 0.09% (2)
potrzebują relacji - 0.09% (2)
z człowiekiem - 0.09% (2)
niemowlaki potrzebują - 0.09% (2)
relacji z - 0.09% (2)
udostępnij komentuj - 0.09% (2)
rozwój dziecka - 0.09% (2)
hab. przemysław - 0.09% (2)
dr hab. - 0.09% (2)
uczy się - 0.09% (2)
w wieku - 0.09% (2)
w jaki - 0.09% (2)
małe dzieci, - 0.09% (2)
z innymi - 0.09% (2)
sobie radzić - 0.09% (2)
które mają - 0.09% (2)
że jest - 0.09% (2)
dzieci, które - 0.09% (2)
a które - 0.09% (2)
są też - 0.09% (2)
jedna z - 0.09% (2)
rodzice są - 0.09% (2)
że jak - 0.09% (2)
fakty biznes - 0.09% (2)
to, co - 0.09% (2)
czy nie - 0.09% (2)
rozwoju malucha - 0.09% (2)
rozwoju dziecka. - 0.09% (2)
Three words phrases
w pierwszym roku - 0.14% (3)
pierwszym roku życia - 0.14% (3)
potrzebują relacji z - 0.09% (2)
relacji z człowiekiem - 0.09% (2)
dr hab. przemysław - 0.09% (2)
w czasie rzeczywistym - 0.09% (2)
od pierwszych miesięcy - 0.09% (2)
rodzice powinni być - 0.09% (2)
czynienia na co - 0.09% (2)
ma do czynienia - 0.09% (2)
go, w jaki - 0.09% (2)
reklama reklama reklama - 0.09% (2)
pójdźmy wszyscy do - 0.09% (2)

Here you can find chart of all your popular one, two and three word phrases. Google and others search engines means your page is about words you use frequently.

© 2015-2017 Website review of mamdziecko.interia.pl/niemowle/news-niemowlaki-potrzebuja-relacji-z-czlowiekiem,nId,2506241 by SEOWYKOP - to darmowe narzędzie online do szybkiego wykonania audytu twojej strony www. Przeanalizujemy strukturę twojej strony www i podamy co jest do poprawienia. | 1.74131 | SEOWYKOP.PL - Wyszukiwarka stron