find.vodka - Shorten URLs and EARN MONEY



Results of analysis for magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-15-czynnosci-o-ktorych-nie-pamieta-mechanik,nId,2302553

HTML Content

Title:

15 czynności, o których nie pamięta mechanik - magazynauto.interia.pl - testy i opinie o samochodach nowych i używanych

Description:

15 czynności, o których nie pamięta mechanik - Nawet auto, które dopiero było w warsztacie mogą dotknąć usterki nieprzewidziane przez mechanika. Oto elementy, o których sprawdzenie trzeba wyraźnie poprosić.

Keywords:

Nawet, auto, które, dopiero, było, warsztacie, mogą, dotknąć, usterki, nieprzewidziane, przez, mechanika, elementy, których, sprawdzenie, trzeba, wyraźnie, poprosić

Here you find basic information about your page. Title of your page is very important for better visibility in search engines like Google, Bing or Yahoo. Meta tag description is also very important tag for search visibility. Meta keywords is used by some web catalogues.

SEO Content

URL:

magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-15-czynnosci-o-ktorych-nie-pamieta-mechanik,nId,2302553

Status Code:

200

Content Type:

text/html; charset=UTF-8

Language:

pl

Here you find information from server response headers. This information is important for header analysis. Check, if your answer code is 200 - correct request. Answer code for error (no-existing) page is 400.

Ranking:

2.48 score from seowykop.pl for:magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-15-czynnosci-o-ktorych-nie-pamieta-mechanik,nId,2302553

Text on your page:

przejdź na stronę główną interia.pl magazynauto > porady motoryzacyjne > eksploatacja > 15 czynności, o których nie pamięta mechanik 15 czynności, o których nie pamięta mechanik niedziela, 13 listopada 2016 (01:15) ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej » nawet auto, które dopiero było w warsztacie mogą dotknąć usterki nieprzewidziane przez mechanika. oto elementy, o których sprawdzenie trzeba wyraźnie poprosić. zdjęcie są miejsca w samochodzie, w które mechanik niechętnie zagląda, jeżeli go o to nie poprosić. to nierzadko operacje wymagające pewnego nakładu pracy, jednak niekoniecznie dające okazję do dobrego zarobku. mogą to też być czynności, o których po prostu zapomina się ze względu na bardzo powolne zużywanie. dobry mechanik to twój skarb zaufany warsztat pomoże nie tylko obniżyć koszty eksploatacji auta, ale także zdiagnozować problemy, z którymi nikt inny sobie nie radzi. czytaj więcej przykładem pierwszego rodzaju jest kontrola luzów zaworowych. wymaga ona demontażu pokrywy głowicy (a więc i wszystkich elementów nad nią). jeżeli luzy okażą się prawidłowe i nie będzie konieczna żadna regulacja, to trudno od klienta zażądać jakiejś większej opłaty. tymczasem dostanie się do okolic wałka rozrządu i pomierzenie luzów może spokojnie zająć blisko godzinę. dlatego mechanik zwykle nie będzie się brał do kontroli z własnej woli. reklama z kolei typową czynnością, o której zapomina się z racji bardzo rzadkich interwałów obsługowych, jest na przykład wymiana filtra benzyny. ten rodzaj paliwa jest z natury dość czysty i zapełnianie się filtra przebiega bardzo powoli. zdarzyć się mogą nawet auta 20-letnie, w których nikt nigdy nie wymienił filtra benzyny. to sprawia, że kwestia wymiany filtra paliwa w samochodach o zapłonie iskrowym jest często bagatelizowana. tymczasem jego przepustowość systematycznie maleje, wpływając na parametry silnika. poniżej przedstawiamy piętnaście typowych sytuacji serwisowych, w przypadku których wręcz należy przypomnieć mechanikowi o kontroli lub wymianie. jednocześnie zaniedbanie każdej z tych czynności niesie za sobą pewne konsekwencje (poważniejsza awaria lub zagrożenie bezpieczeństwa jazdy). podpowiadamy, jak często należy kontrolować dany podzespół (jeżeli producent nie zaleca częściej) oraz wyjaśniamy, z czego wynika zaniedbywanie tego przez mechaników. kontrola płynu hamulcowego kondycja płynu hamulcowego, czyli głównie zawartość wody, to parametr, którego nie widać gołym okiem. jeżeli mechanik nie stwierdzi wycieków płynu, to zwykle sam nie kontroluje zawartości wody w płynie. wymiana płynu to dla mechanika "niewdzięczna" robota. zdjęcie jak często kontrolować badanie zawartości wody próbnikiem elektrycznym (mierzy przewodniość) jest tak proste, że warto wykonywać to badanie co roku. przeciętnie płyn kwalifikuje się do wymiany co 3-4 lata. konsekwencje zaniedbania płyn zawierający zbyt dużo wody ma obniżoną temperaturę wrzenia. przy intensywnym hamowaniu płyn może się zagotować, a auto przestanie hamować. wymiana filtra benzyny o ile wymiana filtra paliwa w dieslach jest normalna praktyką (inaczej diesel nie zapali zimą), o tyle silniki benzynowe potrafią jeździć po kilkanaście lat bez wymiany filtra paliwa, czasami bez objawów. jednak filtr benzyny również ulega zabrudzeniu. zdjęcie jak często kontrolować w zasadzie należałoby to robić nie rzadziej niż raz na 5 lat lub co 100 tys. km. konsekwencje zaniedbania zabrudzony filtr powoduje obniżenie dawkowania paliwa, szczególnie przy wyższych prędkościach obrotowych. w skrajnych przypadkach (silne zabrudzenie i jednocześnie długotrwała jazda autostradowa) może doprowadzić do przegrzania silnika z powodu nadmiernego zubożenia mieszanki. badanie skuteczności amortyzatorów fakt zużycia się amortyzatorów jest wyczuwalny podczas jazdy, ale niekoniecznie widoczny gołym okiem na podnośniku. dodatkowo od czasu, gdy ich badanie nie wchodzi w skład czynności obowiązkowych przeglądu okresowego na skp, można samemu po prostu przeoczyć niesprawność. zdjęcie jak często kontrolować nowe amortyzatory wytrzymują przeważnie od 100 do nawet ponad 200 tys. km. zamienniki przeważnie jedną czwartą tego. dlatego po przekroczeniu przez auto 100 tys. km warto dopłacać 20 zł za kontrolę amortyzatorów podczas badania na stacji kontroli pojazdów nie rzadziej niż raz na dwa lata. konsekwencje zaniedbania zużyte amortyzatory (mające poniżej 35-40% skuteczności) powodują odrywanie się kół od jezdni przy pokonywaniu nierówności, co skutkuje przyspieszonym zużyciem opon i elementów zawieszenia. ponadto wydłuża się droga hamowania, a przy pokonywaniu zakrętów wzrasta ryzyko poślizgu - szczególnie kół tylnej osi. zdjęcie kontrola hamulców bębnowych w odróżnieniu od hamulców tarczowych, stanu zużycia bębnów i szczęk nie widać gołym okiem. sprawdzenie wymaga demontażu bębna, a przy wysokim stopniu jego zużycia może to być pracochłonna operacja (w zużytym bębnie tworzy się rant, który zahacza o szczęki i nie pozwala na demontaż bębna). dlatego jeżeli tylko nie ma wycieków płynu, to mechanicy zwykle niechętnie się za to zabierają. zdjęcie jak często kontrolować wprawdzie bębny i szczęki zużywają się powoli (są na tylnej osi), to jednak co około 50 tys. km warto przeprowadzić demontaż i ocenę ich kondycji plus czyszczenie z pyłu. konsekwencje zaniedbania zużyte hamulce tylnej osi wydłużają drogę hamowania o kilka metrów, często w sposób trudny do zauważenia. sprawdzenie luzów zaworowych tylko część silników ma mechanicznie regulowane luzy zaworowe, pozostałe mają hydrauliczne samoregulatory. dlatego łatwo zapomnieć o kontroli luzów, szczególnie że w początkowym stadium ich zanikania brak poważniejszych objawów. mechanicy sami raczej nie rwą się do demontażu pokrywy rozrządu, gdyż jest to czynność relatywnie nisko wyceniana. zwykle mechanik skontroluje luzy na wyraźne życzenie kierowcy. zdjęcie jak często kontrolować w przypadku aut z mechaniczną regulacją luzów częstotliwość kontroli uzależniona jest od typu silnika i braku lub obecności instalacji lpg. generalnie przy zasilaniu autogazem powinno się to robić nie rzadziej niż raz na 30 tys. km. w autach europejskich bez takiej instalacji warto sprawdzać luzy co 50-60 tys. km, a w japońskich co około 80 tys. km. konsekwencje zaniedbania kasujące się luzy zaworowe powodują podpieranie zaworów i nieprzyleganie ich do gniazd zaworowych. poza utratą kompresji przez silnik (groszy rozruch, słabsze osiągi) powoduje to również przegrzewanie się zaworów i ich nadpalanie. w efekcie po kilku tysiącach kilometrów głowica silnika może się kwalifikować do remontu (koszt od 1200 zł w górę). kontrola geometrii zawieszenia w ramach swoich kompetencji mechanik zwykle kontroluje zawieszenie pod kątem ewentualnych luzów. geometrii ustawienia kół nie da się skontrolować bez użycia urządzeń pomiarowych, a takich zwykle nie ma w warsztacie mechanicznym. zdjęcie po każdej wymianie wahacza w zasadzie należałoby zlecić badanie geometrii zawieszenia. /motor jak często kontrolować zbieżność kół powinniśmy sprawdzać po każdej poważniejszej naprawie zawieszenia (wymiana wahacza, amortyzatora itp.). pełną kontrolę geometrii warto robić przynajmniej raz na pięć lat. konsekwencje zaniedbania złe ustawienie kół powoduje nierównomierne i znacznie przyspieszone zużywanie się opon (np. ząbkowanie). pogarsza też prowadzenie auta, szczególnie na śliskiej nawierzchni, i zwiększa ryzyko poślizgu na zakręcie. wymiana filtra lpg mechanik zajmujący się bieżącymi naprawami z reguły niechętnie dotyka instalacji gazowej, wiedząc że jest to podzespół nieoryginalny, a więc kłopotliwy w diagnostyce. jeżeli nie poprosimy mechanika, to z własnej woli nie będzie sprawdzał instalacji, gdyż wie, że mogą z tego wyniknąć kłopoty (znaczna część instalacji jest zamontowana niechlujnie). zdjęcie jak często kontrolować filtr fazy lotnej, a więc ten umieszczony pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami, należy wymieniać przynajmniej raz do roku. nie rzadziej niż raz na dwa lata - filtr fazy ciekłej, który znajdziemy w okolicach butli gazowej. konsekwencje zaniedbania gaz lpg jest najbardziej zanieczyszczonym paliwem. oprócz propanu i butanu są tam dziesiątki innych niepożądanych składników (np. folie), które osadzają się w filtrze, zaburzając dawkowanie gazu. niewymieniony filtr może powodować przechodzenie silnika w stan awaryjny (zapalać się będzie lampka "check engine"). kontrola i uzupełnianie czynnika klimatyzacji w praktyce jest tak, że kierowca zaczyna się interesować kondycją klimatyzacji dopiero wtedy, gdy przestaje ona działać. tymczasem już przy częściowych ubytkach czynnika jej skuteczność znacznie spada. mechanik sam nie ma jak tego skontrolować, o ile kierowca nie poprosi go, aby podjechał autem na sprawdzenie klimatyzacji. zdjęcie jak często kontrolować warto kontrolować ilość czynnika przynajmniej raz na dwa lata. przy jego ewentualnym uzupełnianiu zostanie podana nowa porcja oleju do kompresora. konsekwencje zaniedbania niedobór czynnika nie tylko zmniejsza skuteczność działania klimatyzacji, ale też powoduje szybsze zużywanie się kompresora (brak smarowania). inspekcja linek hamulca ręcznego jeżeli kierowca nie zgłasza problemów z hamulcem ręcznym, to warsztat zwykle nie zajmuje się niewdzięcznym tematem jego linek. tymczasem gdy już zakradnie się tam korozja, to w końcu coś się urwie. zdjęcie jak często kontrolować warto prosić mechanika, aby raz do roku sprawdził, czy linka nie zapieka się w pancerzu (jeżeli tak, to aby spróbował ją rozruszać i nasmarować). konsekwencje zaniedbania pamiętajmy, że jeżeli linka stawia opór przy zaciąganiu hamulca, to również utrudnia powrót klocków lub szczęk do pozycji wyłączonej. powoduje to ciągłe działanie tylnych hamulców, co poza ich przyspieszonym zużywaniem się prowadzi też do degradacji łożysk kół (poprzez grzanie się i ubytki smaru) oraz zwiększenie zużycia paliwa (duże opory ruchu). kontrola płynu serwa kierownicy w samochodach z hydraulicznym wspomaganiem układu kierowniczego niezbędna jest okresowa kontrola poziomu płynu (oleju hydraulicznego). jeśli nie widać wycieków oleju z przekładni, to mechanik może nie wpaść na to, aby kontrolować poziom płynu. to bowiem olej, co do którego nie ma zaleceń okresowej wymiany. zdjęcie jak często kontrolować przynajmniej co pół roku warto odkręcić korek i sprawdzić poziom oleju wspomagania. pozwoli to wykryć ewentualne wycieki, zanim konieczna okaże się wymiana przekładni kierowniczej. konsekwencje zaniedbania niedobór oleju powodować może jego przegrzewanie się, ale gdy dojdzie do zapowietrzenia pompy, może się to skończyć jej zatarciem. ponadto znacznie spada lub zanika wtedy skuteczność wspomagania. wymiana płynu chłodniczego płyn, o ile tylko jest, może przez długi okres nie dawać objawów zużycia. tymczasem spora część aut, szczególnie tych starszych, korzysta z płynów krzemianowych, które podlegają procesom starzenia i powinny być wymieniane. zawarte w nich krzemiany wytrącają się z płynu i traci on powoli własności przeciwkorozyjne. zdjęcie jak często wymieniać płyny krzemianowe zaleca się wymieniać nie rzadziej niż co trzy lata. nawet nie trzeba tu mierzyć temperatury krzepnięcia, gdyż chodzi o degradację dodatków uszlachetniających. w przypadku płynów organicznych do aut nowszego typu decyzję o wymianie podejmuje się po stwierdzeniu, że temperatura zamarzania nie jest właściwa. konsekwencje zaniedbania niewymieniony długo płyn krzemianowy zaczyna działać na silnik i układ chłodzenia korozyjnie. każdy roztwór może też utracić odporność na mróz, a zamarznięcie chłodziwa doprowadzi do uszkodzenia silnika. naprawa odprysków na szybie przedniej małe odpryski można naprawić poprzez wypełnienie specjalnym, przezroczystym klejem, utwardzanym promieniami uv. o ile tylko uszkodzenie jest małe, da się je naprawić. tymczasem mechanicy nie mają w zwyczaju przyglądać się takim szczegółom. zdjęcie kiedy naprawiać odpryski na szybie naprawiamy jak najszybciej po ich wykryciu. to potencjalne miejsca powstawania pęknięć, które są już nie do usunięcia. konsekwencje zaniedbania zbyt głębokie odpryski oraz propagujące z nich pęknięcia wymagają wymiany szyby na nową. to koszt od 400 do nawet 2000 zł. wymiana paska rozrządu ze względu na wiek o konieczności wymiany paska rozrządu mechanik nie będzie pamiętać i we własnym interesie musimy to sobie zapisywać (nawet na osłonie rozrządu). róbmy to, bo zerwanie rozrządu oznacza ogromne wydatki. zdjęcie jak często wymieniać przebiegi do wymiany paska określa producent. jednak przy niedużych przebiegach rocznych problemem może się okazać nie sam przebieg, ale wiek paska. dlatego przyjmuje się, że pasek wymienia się nie rzadziej niż co 5 lat w dieslach i autach czterozaworowych oraz co 7 lat w autach dwuzaworowych. konsekwencje zaniedbania pęknięty pasek rozrządu oznacza konieczność remontu głowicy. koszt całej operacji to 1000-2500 zł, o ile uszkodzeniu nie ulegną też tłoki. sprawdzenie wieku opon głębokość bieżnika nie jest jedynym kryterium określającym trwałość opon. ze względu na procesy starzenia gumy ważny jest też wiek. producenci przyjmują, że po 10 latach oponę należy utylizować. zdjęcie jak często kontrolować przy każdej okresowej wymianie opon należy kontrolować ich wiek (kod dot umieszczony jest na boku). niezależnie od wieku należy też wyrzucić opony, jeżeli zauważy się procesy parcenia (pękania) gumy. konsekwencje zaniedbania wraz z wiekiem guma traci elastyczność, co drastycznie ogranicza przyczepność opon. droga hamowania może się wydłużyć nawet o kilkadziesiąt procent, szczególnie na mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni. kontrola przydatności gaśnicy według obowiązujących przepisów zarówno policja, jak i diagnosta na badaniu okresowym mogą tylko kontrolować obecność gaśnicy, ale nie jej datę ważności (zwykle dwa lata). tymczasem gaśnice z wiekiem tracą skuteczność i dla własnego bezpieczeństwa warto je wymieniać. kosztują naprawdę niewiele. jak twierdzą strażacy - warto wybierać te o masie środka 2 kg, gdyż ich skuteczność jest już zadowalająca. zdjęcie jak często kontrolować nie jest to rzecz, którą robi się często, więc warto przyjąć zasadę, że kontrolujemy gaśnicę przed badaniem okresowym auta na skp. konsekwencje zaniedbania stara gaśnica może nie zadziałać. konsekwencje są oczywiste. podsumowanie w przypadku wymienionych 15 czynności obsługowych nie warto liczyć na dobrą pamięć lub inwencję mechanika. w tych sytuacjach o kontrolę trzeba poprosić samemu, bo nie są to operacje obsługowe wykonywane często. zaniedbanie każdej z nich może skutkować poważniejszymi awariami lub wręcz zagrożeniem bezpieczeństwa jazdy. warto sobie zapisywać kontrolę tych elementów w książce obsługi samochodu, a jeżeli takiej nie ma, to wręcz założyć sobie do tego celu notatnik. tekst: marcin klonowski, zdjęcia: robert brykała, archiwum; "motor" 28/2016 tak oszukują mechanicy, czyli cała prawda o warsztatach – eksploatacja przygotuj się do przeglądu. poznaj najczęstsze powody niezaliczenia badania technicznego – porady artykuł pochodzi z kategorii: eksploatacja przejdź na początek artykułu drukuj więcej na temat:warsztat | warsztat samochodowy | mechanik samochodowy | usterka | awaria | awaria auta | awaria samochodu | eksploatacja samochodu | porady dla kierowców | serwisowanie samochodu | serwisowanie auta zobacz również kiedy silnik piszczy i wyje niepokojące odgłosy (piski i wycie) mogą być zwiastunem groźnej awarii silnika. więcej udostępnij reklama najczęściej czytane używana mazda cx-5 (2012-2017) - opinie użytkowników maź pod korkiem oleju używane bmw x3 e83 (2003-2010) - opinie użytkowników czy żądanie numeru rejestracyjnego na bilecie parkingowym jest zgodne z prawem? co ile tak naprawdę należy wymieniać olej? reklama zakupy najlepsze zdjęcia wasze komentarze dodaj komentarz oceń tekst ocen: 105 65% na plus 35% na minus strona główna magazynauto polecamy polecamy auto lider głosuj w plebiscycie auto lider 2018... ty też możesz być jurorem motoryzacyjnym! weź udział w... więcej eksploatacja 15 czynności, o których nie pamięta... nawet auto, które dopiero było w warsztacie mogą dotknąć... więcej samochody używane używana mazda 6 gg/gy (2002-2007) sprawdziliśmy, czy mazda 6 jest faktycznie tak zła, jak... więcej "motor" z przeszłości łada 1500 - badanie drogowe... w "motorze" nr 45 z 6 listopada 1977 roku -... więcej samochody używane używana toyota prius ii (2003-2009) -... trudno znaleźć samochód lepiej dostosowany do warunków... więcej samochody używane używany seat leon i (1999-2005) kiedyś leon był wart zainteresowania jako auto o... więcej reklama kalkulatory kalkulator prędkości kalkulator momentu obrotowego kalkulator mocy kalkulator długości kalkulator zużycia paliwa kalkulator opłacalności montażu instalacji lpg kalkulator zamienników opon wzory umów formularz pcc-3 i pcc-3a umowa kupna-sprzedaży samochodu wypowiedzenie umowy oc oświadczenie sprawcy kolizji rejestracja pojazdu wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych deklaracja akc-u niezbędnik kierowcy taryfikator mandatów taryfikator punktów karnych autoleksykon - samochodowe symbole i skróty co trzeba wiedzieć o fotoradarach? prawo jazdy - zdaj za pierwszym razem wszystko o instalacjach lpg syntetyczny czy mineralny - jaki olej wybrać? magazynauto serwis motoryzacyjny interii oraz magazynów "motor" i "auto moto" szukaj w serwisie start wiadomości nowości motoryzacyjne motorynek drogi i prawo tuning testy pierwsze jazdy testy i porównania testy zderzeniowe używane opinie o samochodach używanych raporty awaryjności youngtimery i zabytki porady eksploatacja przepisy bezpieczeństwo technika akcesoria i dodatki rozrywka na luzie "motor" z przeszłości dziewczyny "motoru" auto lider indeks aut marka model reklama napisz do serwisu mapa serwisu newsroom rss portal w komórce reklama korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. prywatność. copyright by interia.pl 1999-2018. wszystkie prawa zastrzeżone.

Here you find all texts from your page as Google (googlebot) and others search engines seen it.

Words density analysis:

Numbers of all words: 2479

One word
nie - 9.24% (229)
że - 2.02% (50)
się - 1.94% (48)
przy - 1.37% (34)
- 1.37% (34)
czy - 1.37% (34)
aut - 1.17% (29)
jest - 1.09% (27)
lat - 1.09% (27)
sam - 0.97% (24)
jak - 0.93% (23)
ale - 0.89% (22)
często - 0.81% (20)
mechanik - 0.81% (20)
wart - 0.77% (19)
płyn - 0.77% (19)
kontrolować - 0.77% (19)
oto - 0.73% (18)
może - 0.73% (18)
ich - 0.73% (18)
konsekwencje - 0.69% (17)
zdjęcie - 0.69% (17)
raz - 0.65% (16)
warto - 0.65% (16)
auto - 0.61% (15)
zaniedbania - 0.61% (15)
filtr - 0.56% (14)
pod - 0.56% (14)
więc - 0.52% (13)
silnik - 0.48% (12)
jeżeli - 0.44% (11)
niż - 0.44% (11)
tego - 0.44% (11)
tak - 0.44% (11)
osi - 0.4% (10)
który - 0.4% (10)
płynu - 0.4% (10)
gaz - 0.36% (9)
które - 0.36% (9)
opon - 0.36% (9)
200 - 0.36% (9)
więcej - 0.36% (9)
olej - 0.36% (9)
gdy - 0.36% (9)
auta - 0.36% (9)
wymiana - 0.36% (9)
też - 0.36% (9)
czynności - 0.32% (8)
nawet - 0.32% (8)
przez - 0.32% (8)
dla - 0.32% (8)
filtra - 0.32% (8)
bez - 0.32% (8)
powodu - 0.32% (8)
kontrola - 0.32% (8)
- 0.32% (8)
wiek - 0.32% (8)
kalkulator - 0.32% (8)
zwykle - 0.32% (8)
lub - 0.32% (8)
wymienia - 0.32% (8)
wymiany - 0.28% (7)
których - 0.28% (7)
rozrządu - 0.28% (7)
tymczasem - 0.28% (7)
ile - 0.28% (7)
okres - 0.28% (7)
serwis - 0.28% (7)
należy - 0.28% (7)
ona - 0.28% (7)
paliwa - 0.28% (7)
badanie - 0.28% (7)
mogą - 0.28% (7)
użycia - 0.28% (7)
tys. - 0.28% (7)
tylko - 0.28% (7)
lata - 0.28% (7)
silnika - 0.28% (7)
wymieniać - 0.24% (6)
woli - 0.24% (6)
stan - 0.24% (6)
kół - 0.24% (6)
oraz - 0.24% (6)
eksploatacja - 0.24% (6)
oleju - 0.24% (6)
nad - 0.24% (6)
reklama - 0.24% (6)
ten - 0.24% (6)
instalacji - 0.24% (6)
- 0.24% (6)
zużycia - 0.24% (6)
luzów - 0.24% (6)
rzadziej - 0.24% (6)
szczególnie - 0.24% (6)
koszt - 0.2% (5)
demontaż - 0.2% (5)
warsztat - 0.2% (5)
używane - 0.2% (5)
jazdy - 0.2% (5)
powoduje - 0.2% (5)
zaworowych - 0.2% (5)
samochodu - 0.2% (5)
lpg - 0.2% (5)
mechanika - 0.2% (5)
wody - 0.2% (5)
być - 0.2% (5)
awaria - 0.2% (5)
sprawdzenie - 0.2% (5)
luzy - 0.2% (5)
to, - 0.2% (5)
pamięta - 0.2% (5)
roku - 0.2% (5)
jego - 0.2% (5)
kontroli - 0.2% (5)
dlatego - 0.2% (5)
również - 0.2% (5)
aby - 0.2% (5)
będzie - 0.2% (5)
poprosi - 0.2% (5)
skuteczność - 0.2% (5)
każdej - 0.2% (5)
km. - 0.16% (4)
100 - 0.16% (4)
mechanicy - 0.16% (4)
benzyny - 0.16% (4)
szczęk - 0.16% (4)
lata. - 0.16% (4)
zawieszenia - 0.16% (4)
geometrii - 0.16% (4)
gdyż - 0.16% (4)
dwa - 0.16% (4)
kontroluje - 0.16% (4)
chodzi - 0.16% (4)
porady - 0.16% (4)
czynności, - 0.16% (4)
montażu - 0.16% (4)
trzeba - 0.16% (4)
"motor" - 0.16% (4)
jednak - 0.16% (4)
przed - 0.16% (4)
robi - 0.16% (4)
dot - 0.16% (4)
paska - 0.16% (4)
sobie - 0.16% (4)
wymianie - 0.16% (4)
wymaga - 0.16% (4)
kontrolę - 0.16% (4)
prosić - 0.16% (4)
przynajmniej - 0.16% (4)
już - 0.16% (4)
czynnika - 0.16% (4)
zużywanie - 0.16% (4)
tych - 0.16% (4)
przypadku - 0.16% (4)
klimatyzacji - 0.16% (4)
prowadzi - 0.16% (4)
hamowania - 0.12% (3)
mazda - 0.12% (3)
opinie - 0.12% (3)
powoli - 0.12% (3)
lider - 0.12% (3)
samochody - 0.12% (3)
był - 0.12% (3)
hamulców - 0.12% (3)
tylnej - 0.12% (3)
znacznie - 0.12% (3)
testy - 0.12% (3)
używana - 0.12% (3)
pół - 0.12% (3)
kilka - 0.12% (3)
odpryski - 0.12% (3)
autach - 0.12% (3)
nich - 0.12% (3)
traci - 0.12% (3)
poziom - 0.12% (3)
długo - 0.12% (3)
działać - 0.12% (3)
brak - 0.12% (3)
część - 0.12% (3)
mają - 0.12% (3)
kiedy - 0.12% (3)
oznacza - 0.12% (3)
jej - 0.12% (3)
poprosić - 0.12% (3)
objawów - 0.12% (3)
kierowca - 0.12% (3)
prawa - 0.12% (3)
widać - 0.12% (3)
zaworowych. - 0.12% (3)
okiem - 0.12% (3)
wręcz - 0.12% (3)
robić - 0.12% (3)
warsztacie - 0.12% (3)
demontażu - 0.12% (3)
bezpieczeństwa - 0.12% (3)
inny - 0.12% (3)
artykuł - 0.12% (3)
niechętnie - 0.12% (3)
bardzo - 0.12% (3)
czego - 0.12% (3)
wycieków - 0.12% (3)
względu - 0.12% (3)
gołym - 0.12% (3)
dopiero - 0.12% (3)
amortyzatorów - 0.12% (3)
magazynauto - 0.12% (3)
silnika. - 0.12% (3)
nowe - 0.12% (3)
samochodach - 0.12% (3)
ponad - 0.12% (3)
elementów - 0.12% (3)
krzemianowy - 0.08% (2)
auta, - 0.08% (2)
określa - 0.08% (2)
płynów - 0.08% (2)
pasek - 0.08% (2)
wieku - 0.08% (2)
opon. - 0.08% (2)
nikt - 0.08% (2)
procesy - 0.08% (2)
korzysta - 0.08% (2)
gumy - 0.08% (2)
własnej - 0.08% (2)
woli. - 0.08% (2)
zapisywać - 0.08% (2)
trudno - 0.08% (2)
starzenia - 0.08% (2)
okolic - 0.08% (2)
głowicy - 0.08% (2)
wymagają - 0.08% (2)
trzy - 0.08% (2)
poprzez - 0.08% (2)
konieczna - 0.08% (2)
naprawić - 0.08% (2)
pokrywy - 0.08% (2)
małe - 0.08% (2)
wiekiem - 0.08% (2)
szybie - 0.08% (2)
naprawa - 0.08% (2)
doprowadzi - 0.08% (2)
układ - 0.08% (2)
interia.pl - 0.08% (2)
prostu - 0.08% (2)
gaśnicy - 0.08% (2)
taryfikator - 0.08% (2)
używany - 0.08% (2)
leon - 0.08% (2)
auto, - 0.08% (2)
możesz - 0.08% (2)
prędkości - 0.08% (2)
pcc-3 - 0.08% (2)
umowa - 0.08% (2)
kierowcy - 0.08% (2)
prawo - 0.08% (2)
przeszłości - 0.08% (2)
2016 - 0.08% (2)
jaki - 0.08% (2)
listopada - 0.08% (2)
motoryzacyjne - 0.08% (2)
motoryzacyjny - 0.08% (2)
pierwsze - 0.08% (2)
serwisu - 0.08% (2)
portal - 0.08% (2)
-... - 0.08% (2)
było - 0.08% (2)
okresowym - 0.08% (2)
serwisowanie - 0.08% (2)
naprawdę - 0.08% (2)
zapomina - 0.08% (2)
zanika - 0.08% (2)
obsługowych - 0.08% (2)
niekoniecznie - 0.08% (2)
operacje - 0.08% (2)
- 0.08% (2)
samochodowy - 0.08% (2)
miejsca - 0.08% (2)
w... - 0.08% (2)
poprosić. - 0.08% (2)
mechanika. - 0.08% (2)
użytkowników - 0.08% (2)
dotknąć - 0.08% (2)
zdjęcia - 0.08% (2)
komentarz - 0.08% (2)
tekst - 0.08% (2)
polecamy - 0.08% (2)
wtedy - 0.08% (2)
benzyny. - 0.08% (2)
spada - 0.08% (2)
dieslach - 0.08% (2)
skuteczności - 0.08% (2)
hydrauliczne - 0.08% (2)
należałoby - 0.08% (2)
sami - 0.08% (2)
zasadzie - 0.08% (2)
objawów. - 0.08% (2)
typu - 0.08% (2)
paliwa, - 0.08% (2)
takiej - 0.08% (2)
podczas - 0.08% (2)
sprawdzać - 0.08% (2)
zaworowe - 0.08% (2)
zaworów - 0.08% (2)
poza - 0.08% (2)
zbyt - 0.08% (2)
przegrzewanie - 0.08% (2)
remontu - 0.08% (2)
roku. - 0.08% (2)
fakt - 0.08% (2)
hamulce - 0.08% (2)
płynu, - 0.08% (2)
ryzyko - 0.08% (2)
powodują - 0.08% (2)
badania - 0.08% (2)
pokonywaniu - 0.08% (2)
przyspieszonym - 0.08% (2)
zawieszenia. - 0.08% (2)
ponadto - 0.08% (2)
wydłuża - 0.08% (2)
droga - 0.08% (2)
poślizgu - 0.08% (2)
plus - 0.08% (2)
przeważnie - 0.08% (2)
amortyzatory - 0.08% (2)
samemu - 0.08% (2)
szczęki - 0.08% (2)
można - 0.08% (2)
przeglądu - 0.08% (2)
skład - 0.08% (2)
około - 0.08% (2)
zawartości - 0.08% (2)
skontrolować - 0.08% (2)
się, - 0.08% (2)
linka - 0.08% (2)
jednocześnie - 0.08% (2)
go, - 0.08% (2)
poniżej - 0.08% (2)
niedobór - 0.08% (2)
kompresora - 0.08% (2)
linek - 0.08% (2)
hamulca - 0.08% (2)
przebiega - 0.08% (2)
czysty - 0.08% (2)
pewne - 0.08% (2)
stawia - 0.08% (2)
rodzaj - 0.08% (2)
zużyte - 0.08% (2)
przykład - 0.08% (2)
okresowej - 0.08% (2)
racji - 0.08% (2)
wspomagania. - 0.08% (2)
przekładni - 0.08% (2)
zaniedbanie - 0.08% (2)
zagrożenie - 0.08% (2)
okiem. - 0.08% (2)
zaleca - 0.08% (2)
wahacza - 0.08% (2)
którego - 0.08% (2)
(np. - 0.08% (2)
czyli - 0.08% (2)
mechanika, - 0.08% (2)
hamulcowego - 0.08% (2)
fazy - 0.08% (2)
umieszczony - 0.08% (2)
producent - 0.08% (2)
działać. - 0.08% (2)
tam - 0.08% (2)
niewymieniony - 0.08% (2)
powodować - 0.08% (2)
(jeżeli - 0.08% (2)
podzespół - 0.08% (2)
dany - 0.08% (2)
tak, - 0.08% (2)
zaczyna - 0.08% (2)
przejdź - 0.08% (2)
Two words phrases
konsekwencje zaniedbania - 0.61% (15)
jak często - 0.61% (15)
zdjęcie jak - 0.52% (13)
często kontrolować - 0.48% (12)
nie ma - 0.28% (7)
się z - 0.24% (6)
nie rzadziej - 0.24% (6)
raz na - 0.24% (6)
rzadziej niż - 0.24% (6)
może się - 0.2% (5)
o których - 0.2% (5)
się w - 0.2% (5)
w przypadku - 0.16% (4)
się do - 0.16% (4)
zwykle nie - 0.16% (4)
nie będzie - 0.16% (4)
dwa lata - 0.16% (4)
nie jest - 0.16% (4)
tys. km. - 0.16% (4)
czynności, o - 0.16% (4)
niż raz - 0.16% (4)
wymiana filtra - 0.16% (4)
może nie - 0.12% (3)
często w - 0.12% (3)
tylnej osi - 0.12% (3)
15 czynności, - 0.12% (3)
jest to - 0.12% (3)
gołym okiem - 0.12% (3)
o kontroli - 0.12% (3)
filtra paliwa - 0.12% (3)
to robić - 0.12% (3)
| awaria - 0.12% (3)
nie pamięta - 0.12% (3)
których nie - 0.12% (3)
w warsztacie - 0.12% (3)
samochody używane - 0.12% (3)
auto lider - 0.12% (3)
samochodu | - 0.12% (3)
nie widać - 0.12% (3)
ze względu - 0.12% (3)
jest z - 0.12% (3)
przynajmniej raz - 0.12% (3)
jest na - 0.12% (3)
względu na - 0.12% (3)
na dwa - 0.12% (3)
kierowca nie - 0.08% (2)
kontrola płynu - 0.08% (2)
którego nie - 0.08% (2)
w samochodach - 0.08% (2)
raz do - 0.08% (2)
się to - 0.08% (2)
ile tylko - 0.08% (2)
znacznie spada - 0.08% (2)
przejdź na - 0.08% (2)
często wymieniać - 0.08% (2)
z wiekiem - 0.08% (2)
zużycia paliwa - 0.08% (2)
z przeszłości - 0.08% (2)
używana mazda - 0.08% (2)
opinie użytkowników - 0.08% (2)
| serwisowanie - 0.08% (2)
samochodowy | - 0.08% (2)
każdej z - 0.08% (2)
ale nie - 0.08% (2)
droga hamowania - 0.08% (2)
się nie - 0.08% (2)
nie trzeba - 0.08% (2)
nie sam - 0.08% (2)
do wymiany - 0.08% (2)
to sobie - 0.08% (2)
własnej woli - 0.08% (2)
wymiany paska - 0.08% (2)
paska rozrządu - 0.08% (2)
koszt od - 0.08% (2)
na szybie - 0.08% (2)
się po - 0.08% (2)
filtr fazy - 0.08% (2)
co około - 0.08% (2)
zużywanie się - 0.08% (2)
demontażu pokrywy - 0.08% (2)
wycieków płynu, - 0.08% (2)
gołym okiem. - 0.08% (2)
płynu hamulcowego - 0.08% (2)
zaniedbanie każdej - 0.08% (2)
paliwa w - 0.08% (2)
wymiany filtra - 0.08% (2)
filtra benzyny. - 0.08% (2)
reklama z - 0.08% (2)
nie tylko - 0.08% (2)
a auto - 0.08% (2)
zapomina się - 0.08% (2)
po prostu - 0.08% (2)
to nie - 0.08% (2)
warsztacie mogą - 0.08% (2)
było w - 0.08% (2)
które dopiero - 0.08% (2)
nawet auto, - 0.08% (2)
pamięta mechanik - 0.08% (2)
sam nie - 0.08% (2)
w dieslach - 0.08% (2)
po każdej - 0.08% (2)
widać gołym - 0.08% (2)
da się - 0.08% (2)
mechanik zwykle - 0.08% (2)
geometrii zawieszenia - 0.08% (2)
zaworów i - 0.08% (2)
przegrzewanie się - 0.08% (2)
to również - 0.08% (2)
w autach - 0.08% (2)
płynu, to - 0.08% (2)
ryzyko poślizgu - 0.08% (2)
w zasadzie - 0.08% (2)
przy pokonywaniu - 0.08% (2)
zaniedbania zużyte - 0.08% (2)
lata. konsekwencje - 0.08% (2)
km warto - 0.08% (2)
do nawet - 0.08% (2)
km. konsekwencje - 0.08% (2)
100 tys. - 0.08% (2)
robić nie - 0.08% (2)
"motor" z - 0.08% (2)
Three words phrases
zdjęcie jak często - 0.52% (13)
jak często kontrolować - 0.48% (12)
nie rzadziej niż - 0.24% (6)
często kontrolować w - 0.2% (5)
rzadziej niż raz - 0.16% (4)
niż raz na - 0.16% (4)
więcej samochody używane - 0.12% (3)
na dwa lata - 0.12% (3)
których nie pamięta - 0.12% (3)
15 czynności, o - 0.12% (3)
ze względu na - 0.12% (3)
o których nie - 0.12% (3)
nie widać gołym - 0.08% (2)
dopiero było w - 0.08% (2)
nawet auto, które - 0.08% (2)
- opinie użytkowników - 0.08% (2)
które dopiero było - 0.08% (2)
rzadziej niż co - 0.08% (2)
jak często wymieniać - 0.08% (2)
w warsztacie mogą - 0.08% (2)
to robić nie - 0.08% (2)
tys. km warto - 0.08% (2)
wymiana filtra benzyny - 0.08% (2)
wycieków płynu, to - 0.08% (2)
widać gołym okiem. - 0.08% (2)
konsekwencje zaniedbania zużyte - 0.08% (2)
na dwa lata. - 0.08% (2)
i nie będzie - 0.08% (2)
km. konsekwencje zaniedbania - 0.08% (2)
zapomina się z - 0.08% (2)
robić nie rzadziej - 0.08% (2)
filtra paliwa w - 0.08% (2)
"motor" z przeszłości - 0.08% (2)

Here you can find chart of all your popular one, two and three word phrases. Google and others search engines means your page is about words you use frequently.

© 2015-2017 Website review of magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-15-czynnosci-o-ktorych-nie-pamieta-mechanik,nId,2302553 by SEOWYKOP - to darmowe narzędzie online do szybkiego wykonania audytu twojej strony www. Przeanalizujemy strukturę twojej strony www i podamy co jest do poprawienia. | 2.38388 | SEOWYKOP.PL - Wyszukiwarka stron